Namasté

vrijdag 4 december 2015

De Bhagavad Gita

Sorry voor de wazige foto

Sinds ik met yoga in aanmerking kwam, ben ik me er gelijk in gaan verdiepen. Al snel kwam de naam Johan Noorloos overal op. Johan is een van de bekendste yoga leraren van Nederland en heeft sinds een paar jaar De Nieuwe Yogaschool geopend in Amsterdam. Zo’n 2 maanden terug, liep ik in Utrecht en zag ik dat hij een lezing bij de boekhandel gaf. Daar moest ik heen!

Een paar weken terug, op een vrijdagavond, reden mijn moeder en ik richting Utrecht. We houden allebei van dezelfde dingen en vinden yoga erg leuk.
Johan Noorloos heeft een boek uitgebracht: het nieuwe yogaboek, het is een soort yogabijbel waarin alles over yoga staat (yogavormen, geschiedenis, enz.). Dit boek heb ik thuis en ik was bang dat de lezing meer als boekpromotie was bedoeld in plaats van een interessante avond over yoga..

Dit was zeker niet het geval. Hij vertelde over het leven, yoga en hoe yoga hem had geholpen in zijn leven tijdens gebeurtenissen. Het was super interessant en wat een leuke man is hij!



Ook werd er over zijn lievelingsboek, de Bhagavad Gita, gepraat. Dit is een oud filosofisch boek over wijsheden over het leven. 
Ik kende dit boek nog niet en wou hem graag hebben. In de boekenwinkel was die uitverkocht dus ik moest nog even wachten. Bij mij in het dorp zit een klein, oud boekenhandeltje met 2e hands boeken, misschien verkopen ze hem daar wel dacht ik. Dit bleek zo te zijn en nu heb ik een van de eerste drukken in handen. Super tof! Het boek is vertaald uit het Sanskriet, de oude taal van India, dus je moet je er erg op concentreren. Ook wil ik graag nog de recente uitgave, zodat ik kan vergelijken tussen de twee versies. Link naar het boek: klik

Het is een zeer interessant boek en een echte aanrader voor de geïnteresseerde in yoga en wijze levenslessen uit India. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten